Lekki Krem pod oczy (do skóry dojrzałej)

    Jestem po prostu w siódmym niebie! Po przestudiowaniu wiedzy na temat tworzenia kremów od podstaw, zgodnie z obietnicą, zrobiłam kolejny wspaniały krem  pod oczy.

    Tym razem, bardziej dla skóry dojrzałej-lekki, delikatny, o wspaniałej konsystencji. Wcześniejszy, (przepis też na blogu i na kanale yt) uwielbia moja córka - jest prosty, ale ma swoich wielbicieli, szczególnie wśród młodszych osób. Ten za to, jest idealny dla dojrzałej skóry, na której są lub pojawiają się pierwsze zmarszczki pod oczami.

    I aż chce mi się krzyczeć: „dlaczego tak późno zainteresowałam się wiedzą na temat możliwości tworzenia samodzielnie kosmetyków ?”. To przecież coś, czym karmię swoje ciało, twarz, tyle, że przez skórę...Więc musi być najwyższej jakości, z wyselekcjonowanych składników, najlepszych dla mojej skóry! No ale cóż - widocznie na wszystko musi przyjść czas :) Ja osobiście po tym, jak teraz czuje się moja skóra, na pewno nigdy już nie wrócę do kosmetyków sklepowych. I mogą być dopiski „domowe”, „bez chemii” czy „naturalne”. Często przypominam sobie długi czas, jaki poświęcałam w sklepach na poszukiwanie kremów odpowiednich dla mojej cery. Miałam duży problem, bo skład zawsze był dla mnie zbyt długi, a data trwałości -1 rok lub dłużej. Czemu robione przeze mnie kremy mają trwałość tylko 3 miesiące i to nawet z konserwantem (zawsze dodaję ekologiczny)? Odpowiedź jest prosta - bo zawierają bardzo mało składników. Nie ma tam tych, które sztucznie przedłużają trwałość produktu i mogą stać na półce sklepowej w nieskończoność.

Dlatego, jeśli samym Wam się nie chce, nie czujecie tego tematu, to znajdźcie kogoś, kto zrobi Wam taki krem, choćby pod oczy, bo naprawdę warto nie nakładać na twarz lub pod oczy czegoś, o składzie czego nie macie pojęcia. Tu skład jest prosty, klarowny, nie ma nic do ukrycia.

I znowu się rozgadałam.. Już podaję skład i sposób przygotowania kremu:)

Składniki:

*Faza wodna:

- 3,5 g emulgatora z pestek moreli

- 33 ml wody destylowanej lub ozonowanej

*Faza olejowa:

- 7,5 g oleju migdałowego

*Dodatkowe składniki:

- 1,5 g D-Pantenolu 75%

- 2-3 kapsułki Wit E ( po 400 I.U.)  - wit. e w kapsułkach po 400 jednostek

- 1,5 g kwasu hialuronowego 1%

- 10 kropli eko konserwantu (u mnie FEOG)

*I oczywiście do odmierzania składników - waga, coś do mieszania (bagietka szklana,  spieniacz do mleka - mam taki bez sprężynki, ale ze sprężynką też będzie ok)

Sposób przygotowania:

        Do 33 ml gorącej wody(ok. 75-80 stopni) dodajemy 3,5 g emulgatora z pestek moreli i mieszamy, aż się rozpuści (zaletą tego emulgatora jest to, że nie musimy podgrzewać oleju, który za chwilkę będę dodawać.. ). Następnie przygotowujemy 7,5 g  oleju migdałowego. Do gorącej wody dodajemy powoli teraz olej migdałowy - oczywiście cały czas mieszamy. Tu najlepiej użyć spieniacza do mleka (mam specjalny do tego celu - bez sprężynki). Miksujemy tak długo, aż olej idealnie się połączy z roztworem wody z emulgatorem. Następnie gotową mieszankę odstawiamy do ostudzenia. Teraz możemy dodać 1,5 g D-Pantenolu, 1,5 g kwasu hialuronowego oraz 2 kapsułki Wit E (każda po 400j.). Na koniec dodajemy jeszcze 10 kropli eko konserwantu w płynie (u mnie konserwant FEOG). Wszystko mieszamy spieniaczem do mleka, żeby składniki idealnie się połączyły.

I już mamy gotowy krem! Na początku może Was przestraszyć bardzo płynna konsystencja, ale po całkowitym schłodzeniu, będzie idealny. W ten sposób przygotowaną mieszankę musimy już tylko przełożyć do opakowania na krem :) Pamiętajcie, że musi być czyste i wysterylizowane !

Gotowy krem przechowujemy w temperaturze pokojowej, w zacienionym miejscu. Krem należy zużyć do 3 miesięcy. Stosujemy dwa razy dziennie rano i wieczorem na czystą skórę, przed nałożeniem makijażu.

PS. Oczywiście cały przepis jak zrobić krem można zobaczyć na moim filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=dWwV9xMZMCI&t=24s 

Dlaczego krem będzie dobrze wpływał na skórę w okolicy oczu? Już wyjaśniam - wszystkiemu „winne” są składniki :). Musicie to wiedzieć!

  • Olej migdałowy w kosmetykach pełni funkcję ujędrniającą. Nie powoduje podrażnień. Szczególnie polecany do skóry suchej, ma działanie wygładzające. Sprawia, że skóra jest delikatna, gładka i elastyczna. Jest bogaty w witaminy: A, B1, B2, B6, D i E, a także nienasycone kwasy tłuszczowe. Jest delikatny, nie powoduje uczuleń.

  • D-panthenol - jest prowitaminą B5, łatwo wnika w głąb skóry. Przenika do skóry właściwej, gdzie zamienia się w witaminę B5. Działa łagodząco na skórę, więc jest idealnym składnikiem nawet dla skóry podrażnionej.
  • Witamina E - kolejny składnik kremu - jest uważana za jeden z czynników hamujących proces starzenia się komórek. Ma właściwości przeciwutleniające, dlatego pomaga w likwidacji stanów zapalnych i spowalnia działanie wolnych rodników.
  • Kwas hialuronowy - ma właściwości higroskopijne, tzn. wiąże wodę w naskórku. Wygładza, wyraźnie poprawia jędrność i elastyczność skóry. Nie powoduje podrażnień i alergii (jest tzw. składnikiem biozgodnym). Chroni skórę przed wysychaniem, dlatego w naszym kremie pod oczy jest bardzo ważnym składnikiem. Działa nawilżająco i przeciwzmarszczkowo.

I w ten sposób dotarliśmy do końca...Wypada tylko pogratulować Wam wytrwałości!

Pozdrawiam Was cieplutko i już dziś zapraszam do kolejnego artykułu, który pojawi się niebawem

PS. Jeśli chcesz być na bieżąco to nie zapomnij zasubskrybować mojego bloga :))

 

 

 

 

 

 


Komentarze

Popularne posty